خیلی از کسانی که حین غذا خوردن مشغول تماشای تلویزیون هستند به درستی طعم غذا را متوجه نمی‌شوند و فراتر از نیاز بدن غذا می‌خورند.

 

 مشکل اینجاست که ما «غذا خوردن» را خیلی جدی نمی‌گیریم و زمانی که مشغول صرف غذا هستیم خود را مشغول چک کردن موبایل یا روزنامه خوانی و… می‌کنیم در حالی که به لحاظ علمی این کار اشتباه بوده و لازم است که حین غذا خوردن آرامش کامل داشته  و به آرامی غذا بخوریم.

یک بررسی که سال 2008 در مجله پزشکی انگلستان به چاپ رسیده نشان می‌دهد افرادی که سریع غذا می‌خورند و تا نرسیدن به احساس سیری دست از غذا نمی‌کشند، نسبت به آنهایی که آهسته غذا می‌خورند تا 3 برابر استعداد بیشتری برای بزرگی شکم دارند.

بنابراین روش غذا خوردن علاوه بر انتخاب مواد غذایی می‌تواند در افزایش وزن ناخواسته شما نقش زیادی ایفا کند. آهسته غذا خوردن به بدن فرصت بیشتری می‌دهد تا سیری را حس کند و بنابراین مغز می‌داند که چه زمانی باید به شما فرمان توقف غذاخوردن را بدهد.

توصیه می‌شود برای غذا خوردن  وقت بگذارید و از آن لذت ببرید ، هر لقمه غذا را به طور کامل بجوید، بین لقمه‌ها فاصله دهید و پشت به پشت و با عجله غذا نخورید. از غذا خوردن مقابل تلویزیون اجتناب کنید چون نشان داده باعث اضافه خوری شده ، سرعت غذا خوردن را هم بالا می‌برد در نتیجه دچار همان مشکل پرخوری می‌شوید.

Leave a Reply